Continuare pentru: Cele mai periculoase 19 trasee rutiere din lume (1)
9. Russian-Georgian “Military” Mountain Roads
Atunci când șoseaua nu este acoperită de zăpadă, atunci este acoperită de un strat gros de noroi. Aceste drumuri cu zăpadă sau noroi ar înghiţi, probabil, o mașină, dar localnicii conduc mașinile Lada în mod obișnuit, fără să fie afectați în vreun fel. Drumul se află în munţii Caucaz, și este folosit în special de către armata rusă – de aici poate și explicația lipsei unei denumiri oficiale. Suprafaţa denivelată împreună cu problemele datorate zăpezii fac ca acest drum să fie aproape inaccesibil pe timpul iernii. Și totuși, drumul, cu toate că este rar folosit, face legătura între Rusia şi Georgia, având o importanţă strategică pentru ambele ţări.
10. Guoliang Tunnel Road, China
Magnificul tunel rutier din munţii Taihang a fost construit de către 13 localnici în frunte cu şeful lor, Shen Mingxin, şi a durat aproximativ cinci ani pentru a fi terminat. Mulți săteni și-au pierdut viaţa în accidente în timpul construcţiei tunelului, dar lucrările au continuat necruţătoare. Tunelul, situat în provincia Henan, a fost deschis traficului pe data de 1 mai1977; are o lungime de 1200 m, 5 m înălțime și 4 m lățime. Deși este denumit ca “drumul care nu tolerează nicio greşeală”, cele mai multe accidente în tunel sunt în principal cauzate de neglijența călătorilor. Dar, cu toate acestea, este un traseu extrem de pitoresc şi este o destinaţie cheie de pe harta turismului chinez.
11. Taroko Gorge Road in Taiwan (Chungheng)
Cheile Taroko din Taiwan este un alt traseu montan realizat prin excavarea pietrei, la fel ca tunelul Guoliang. Drumul trece prin Parcul Național Taroko naţionale alături de Cheile Taroko. Drumul rutier reprezintă atât un punct turistic important cât și un mijloc de transport pentru marmura care se găsește din abundență în aceste Chei.
12. Pasubio (Vicenza), Italia de Nord
Aceasta este un drum al cărui traseu inițial a fost folosit încă din antichitate. Pe aici se poate trece în special cu motocicletele și cu anumite tipuri de mașini, deoarece traseul este periculos de îngust şi alunecos, dar este o destinație atractivă pentru turiştii aventuroși.
13. The Halsema Highway, Filipine
Autostrada Halsema trece prin Cordillera Central Valley, în Filipine și mai este denumită Șoseaua Baguio-Bontoc; cu o lungime de aproximativ 240 km, este cea mai mare parte din drum este neasfaltat. Drumul nu are nici parapeţi și nici alte dispozitive de siguranţă instalate, cu toate că într-o parte se înalță stânci abrupte, iar în partea opusă sunt prăpăstii. Șoseaua îngustă devine în sezonul ploios de-a dreptul impracticabilă. În această zonă se produc anul numeroase accidente și multe autobuze s-au răsturnat de la o înățime de 300 m, deoarece nu există nicio balustradă. Acest traseu este pentru siguranță unul dintre cele mai periculoase drumuri din lume.
14. Trollstigen, Norvegia
Norvegia deține multe șosele care atrag turiștii. Cele mai notabile dintre acestea este Trollstigen , o șosea de-a lungul căreia sunt câteva cascade ce formează o priveliște uluitoare. Cuvântul Trollstigen înseamnă Scara Uriașului. Ladder. Pante abrupte, numeroase ace de păr, drumuri înguste pe care cu greu se strecoară două mașini una pe lângă cealaltă, dar odată ce te afli în partea de sus a muntelui, peisajul este uimitor. Mai ales că aici se află cascada Stigfossen, ce măsoară 320 m înălțime.
15. Los Caracoles Pass in Andes
Acest drum traversează Munții Andreas și face legătra între Chile şi Argentina. Los Caracoles este un traseu greu pe o pantă extrem de abruptă.Cu toate că sunt multe ace de păr, aici nu există parapeți de siguranță, iar drumul este acoperit cu zăpadă cea mai mare parte a anului.
16. Iroha-zaka winding road, Japan
Șoseaua șerpuită Iroha-zaka reprezintă principala cale ce conectează orașele Nikko şi Oku-Nikko. Primul Iroha-zaka este folosit pentru a coborî, iar al doilea Iroha-zaka pentru a urca. Fiecare viraj are un alfabet antic japonez, iar virajele sunt denumite în ordine alfabetică, începând cu I-ro-ha – de aici și denumirea. Numărul de curbe ale șoselei sunt de 48, care se potrivesc cu cele 48 de litere ale alfabetului japonez vechi. În vechime, drumul era folosit de pustnici.
17. Van Zyl’s Pass, Namibia
Trecătoarea Van Zyl, sau DR3703, situată în Namibia, este un drum extrem clasic. Acesta nu este exact ă șosea, ci doar un traseu făcut în timp de călători peste munte. Drumul abrupt conferă adrenalină pură pentru cei 15 km printre pietre, bolovani și ravene. La sfârşitul traseului, drumul coboară spre valea Marienfluss, care este una dintre atracţiile cele mai frumoase ale planetei.
18. El Espinazo del Diablo, Mexic
El Espinazo Del Diablo sau “Coloana Vertebrală a Diavolului” este o trecătoare în Durango, Mexic. Este vorba despre 5 ore de mers cu mașina, iar aceasta a fost singura cale de acces între Durango și Mazatlan Sinaloa pentru o lungă perioadă de timp. Drumul este excepţional de bine întreţinut şi sunt numeroase semne de marcaj pentru prevenirea accidentelor. Desigur că aceste sunt în limba spaniolă, așa că este nevoie de un dicţionar să fie la îndemână.
19. Lysebotn Road, Norvegia
Acesta este, probabil, drumul cel mai distractiv pe care se poate merge atât pe patru roți, cât și pe jos, fiind ideal pentru drumeții. De fapt, acesta ar putea fi considerat locul cel mai uluitoare din Europa. Șoseaua începe cu un drum îngust până la zidurile abrupte ale fiordul Lysefjord din Norvegia; are 27 curbe şi un tunel lung de 1,1 km în partea inferioară, cu 3 curbe în interior. Ultimii 30 de km de drum formează un adevărat roller-coaster; este îngust, dar are o suprafață perfectă, cu serpentine când în partea stângă, când în cea dreaptă tot timpul. Este o șosea perfectă în special pentru motocicliști.
Citește și: Cele mai periculoase 19 trasee rutiere din lume (1)
Sursa: waze.com
Am privit pozele fără pic de teamă!
Sunt sigura 😀
Oare Transfagarasanul nu se incadreaza in pozele de mai sus?
Si eu cred ca s-ar incadra linistit si Transfagarasanul 🙂