Fotografii rare – Insula Ada-Kaleh

Ada Kaleh (în limba turcă, Ada Kale înseamnă Insula-Fortăreață) a fost o insulă pe Dunăre, acoperită în 1970 de apele lacului de acumulare al hidrocentralei Porțile de Fier I. Insula se găsea la circa 3 km în aval de Orșova și avea o dimensiune de circa 1,7km lungime și circa 500m lățime.

Insula Ada Kaleh era pentru locuitorii din regiune un punct turistic îndrăgit datorită prețurilor (fiind scutită de impozit) mai scăzute, pentru cumpărarea delicateselor turcești, bijuterii și tutun. Insula a fost renumită și pentru creșterea trandafirilor, dar și pentru producerea uleiului și a parfumului din acestea.

Vedeți și: Imagini rare – Sinaia de altădată

Imagini rare: Castelul Bran și Bușteni

5 comments on “Fotografii rare – Insula Ada-Kaleh

  1. Ce lucru bun şi frumos ai făcut. Ai reînviat un loc pe care unii l-au uitat, iar alţii nici nu ştiu că au existat. Mă gândesc cum am putea face să îl vadă cât mai mulţi tineri şi copii. Bine, în afară de Twitter şi Facebook, pe care te-am şi “dat”!

    • Vă mulțumesc tare mult pentru apreciere și mă bucur în special deoarece vine din partea dvs! Într-adevăr, chiar i-am spus zilele trecute unui tânăr despre Ada-Kaleh și am descoperit că nu știa despre ce este vorba. Nu mi-a venit să cred cum de nu auzise de această insulă care din nefericire a dispărut! Și am adăugat această rubrică specială pe blogul meu unde voi posta zilnic imagini rare ale orașelor din România. Vă aștept în continuare cu mare drag în WonderNet!

Leave a Reply

