Leapșa – Prima carte citită

Zilele trecute am primit o leapșă de la Cartim, căruia vreau să-i mulțumesc în primul rând pentru faptul că s-a gândit la mine,  iar în al doilea rând pentru că m-a ajutat să mă întorc în timp, la cărțile copilăriei.

Aventurile lui Tom Sawyer (Mark Twain) a fost prima carte pe care am citit-o. Eram absolut fascinată de năzdrăvăniile acelor copii, de Tom și de Huckleberry Finn. Țin minte că am recitit cartea de patru ori consecutiv 😛 Dormeam cu ea sub pernă…  Au urmat Nomazii Nordului (James Oliwer Curwood), Singur pe lume (Hector Malot), Micul Lord (Frances H. Burnett), Oliver Twist (Charles Dickens), Colț Alb (Jack London), O mie și una de nopți, majoritatea operelor lui Jules Verne, Alexandre Dumas și Karl May… și lista poate continua cu multe, multe alte titluri… devoram cărțile 🙂 Ce vremuri 😛

Leapșa merge mai departe la: Sycaman, Spirit Nocturn, Black Angel, Istorii regasite, Quasiote, Călin Hera, Ioan Usca, Jurnalul meu de bord, R.E.V.I.C.TAchilianu, Ionel băiat bun, Babilon, Blogu’ lu’ Cipy, Bogdan86Cugetari stocate, Wolfz, Rime Alese, HaZlii, Neliniștitu’, Midnight Dream, Gând licitat, Noaptea iguanei

18 comments on “Leapșa – Prima carte citită

  1. Am mai avut leapşa asta. Cred că am început cu Nikolai Nosov, Aventurile lui Habarnam. Dar, e incert. Tom Sawier l-am abordat abia în clasa a doua.

  2. Hey Alice, mulţumesc de leapşă! Chiar mi-a trebuit mult timp să mă gândesc care a fost prima carte citită, dar cred în proporţie de 95% că prima carte pe care am citit-o în viaţa mea a fost: Harap Alb – de Ion Creangă.

  3. Prima carte a mea, proprie(şi personală)a fost Singur pe lume de Hector Malot, dată la premiu în clasa I-a.După aceia a urmat o avalanşă de cărţi.Cum aş putea uita La Medeleni,Cireşarii, Maria şi marea,Lorelei,Velerim şi veler Doamne… şi Doamne, am intrat în lumea din cărţi, şi când am ieşit în lumea reală…m-a apucat plânsul.Şi chiar dacă m-am intoxicat cu literatură, vorba unui amic din popor “şi la ce ţi-a folosit”. Adâncă cugetare!Şi uite aşa s-a adeverit vorbele lui Brucan cu cele 20 de milioane.

  4. @Vania – Multumesc pentru raspuns 🙂

    @Mitza – Cu placere 😉 … si sunt sigura ca iti vei aminti

    @Bogdan – Cu placere 😀 bietul Harap-Alb… cat i-a mai dat de furca Spanul acela nesuferit! 😛

    @Doru Dascalu – Exact! Si Ciresarii!! Cum de i-am uitat??? Nu pot sa mi-o iert! 😦 Eram in vacanta de vara, cea din clasa a IV-a. Toata “gasca” mea era afara, la joaca si se rugau toti de mine sa ies, numai ca eu stateam cu cele 4 volume langa mine, stivuite pe noptiera, si cu alt volum in brate si citeam de zor! 🙂

  5. Multumesc foarte mult pentru aceasta leapsa. Mi-am amintit cu drag de cartile citite in copilarie, cartile care imi lasau libera imaginatia.

  6. Cred, sunt aproape sigur, ca prima carte citita a fost “Ultimul Mohican” de James Fenimore Cooper, carte pe care am mai recitit-o de 2 ori. Oricum, mi-a placut mai mult cartea decat filmul.
    Apoi au fost “Amintiri din Copilarie” a lui Creanga, multe din cartile lui Jules Verne, cateva ale lui Alexandre Dumas, cum ar fi “Cei trei muschetari”, “Contele de Monte-Cristo”, “Robin Hood” si “Fiica Marchizului”.

    Am mai citit “Aventurile lui Tom Sawyer” de Mark Twain, “Neamul Soimarestilor” si “Fratii Jderi” de Sadoveanu, precum si multe altele care nu imi vin in minte acum.

    • Multumesc frumos pentru raspuns 🙂 Rareori se intampla sa fie filmul mai bun decat cartea. Eu, spre exemplu, intotdeauna am preferat sa citesc intai cartea, iar apoi sa vad varianta sa ecranizata, deoarece exista o altfel de perceptie.

  7. Interesante titlurile enumerate mai sus. Aş aminti şi eu câteva: Micul prinţ, Saint Exupéry, Tezeu – File de toamnă – André Gide, Alice în ţara minunilor, Lewis Caroll (o carte pentru copii, dar cu tărâmuri şi pentru cei mari, mai ales că a apărut şi filmul cu Johnny Deep) and so on… Lista ar fi prea lungă… Eu aş propune o altă listă, cu cele mai interesante cărţi ce merită citite:
    Jorge Luis Borges – Cartea de nisip, Umberto Eco – Numele trandafirului, Quo vadis, Sienckiewicz şi toate pe care le amintea Hemingway într-un dialog, Monolog pentru Maestro, şi numai acest dialog ar merita postat aici, dacă va dori cineva. Este foarte interesant, mai ales în privinţa artei scrisului şi a ceea ce trebuie să citească un scriitor pentru a deveni bun scriitor. Şi la poezie aş aminti poemul If, de Kipling.
    V-am lăsat şi sper că v-am trezit un minim interes.
    Încă o întârziere: Lumea există pentru a se ajunge la o carte (Malarmé)

    • Multumesc pentru raspunsul amplu. Intr-adevar, daca ar fi sa enumeram toate cartile bune… lista ar deveni extrem de lunga. Am retinut ideea pentru viitor 🙂 Numai bine!

  8. Alice multumesc frumos pentru leapsa dar am mai avut-o, o sa iti raspund aici. Nu prea imi aduc aminte bine care a fost prima carte citita de mine, dar stiu ca mama imi citea povesti nemuritoare si basme populare sau seria Clabucet, de cand eram mica si nu stiam ce-s literele. Prin clasa I am primit de la bunica romanul Singur pe lume de Hector Malot, care a devenit practic cartea copilariei mele. Mereu am recitit-o cu drag!

    • Iulia, multumesc tare mult pentru raspuns 🙂 Da, Singur pe lume este o carte extraordinara… Aventurile lui Remi impreuna cu prietenii sai – Capitano, Dolce si Sufletel, sunt absolut impresionante!

  9. ACUM LA ALEGERILE LOCALE VA FI CU ADEVARAT LEAPSA PE COCOTATE , PDL-PSD-PNL-PPDD-UNPR=PNG- SI ASA MAI DEPARTE O LEAPSA CU ALT ASPECT DE CUIBAR

Leave a comment